måndag 26 mars 2012

Kokosmousse

Den andra fyllningen i Theos tårta var kokosmousse och den var helt underbar den också. Kombinationen med hallonfyllningen blev super och alla gillade tårtan. Receptet på kokosmoussen är såklart också utan gelatin och jag hittade det hos Bli min jäst. Även denna var riktigt enkel att göra.


Kokosmousse

2 dl creme fraiche (den fetaste)
2 dl strösocker
1½ dl kokosflingor
2 dl vispgrädde

Vispa creme fraiche och socker med elvisp. Det ska bli tjockt i konsistensen. Det tar ett tag men till slut tjocknar det och påminner lite om grädde. Rör ner kokosflingorna, plasta in och ställ i kylen, helst över natten så kokosflingorna sväller och ger mycket smak. Vispa sedan grädden ganska hårt och vänd ner i kokosblandningen. Mums!


2 kommentarer:

  1. Kul att du gillade kokosmoussen, och tack för länkningen :)
    Jag håller med om att den är supergod, en av mina favoritfyllningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den lär bli en av mina favoritfyllningar också. :-)

      Radera